Usein kysyttyjä kysymyksiä Automaattitilit-palvelusta
Olemme koonneet tälle sivulle vastauksia kysymyksiin, joissa aiheena Automaattitilit kirjanpitopalvelu. Jos et löydä vastausta sinua askarruttaneeseen asiaan, ota ihmeessä yhteyttä meihin ja pyydä lisätietoja.
Hoituuko palvelulla toiminimen kirjanpito vain onko väliä mikä on yritysmuotoni?
Ei ole väliä. Automaattitilit-palvelulla tehdään toiminimen kirjanpito , osakeyhtiön kirjanpito tai minkä tahansa muun yritysmuodon mikroyrityksen kirjanpito.
Jos otan Automaattitilit-palvelun käyttöön, tarvitseeko minun asentaa jokin erillinen ohjelma tietokoneelleni?
Ei tarvitse. Automaattitilit ei ole ohjelma vaan palvelu. Asiakkaanamme sinun tarvitsee vain täyttää kuukausittain yrityksesi myyntitiedot yhteenvetona DigibalanceApp mobiilisovellukseen ja arkistoida tositteet samaisen mobiilisovelluksen pilviarkistoon. Kirjanpitäjämme hoitavat yrityksesi kirjanpidon teon.
Miten saatte yritykseni tilitiedot kirjanpitoa varten?
Kun käytössäsi on yritystili, saamme tilitiedot sähköisesti suoraan pankistasi. Tuolloin sinun ei tarvitse toimittaa meille tiliotteita tai muita yhteenvetoja yrityksesi tilitapahtumista.
Onko palvelun kannalta väliä minkä pankin asiakkaana olen?
Saamme tilitiedot sähköisesti kaikista Suomessa toimivista pankeista. Ainoa vaatimus pankkitilin osalta on, että tilisi on Yritystili.
Yritykselläni on tuontia EU:n ulkopuolelta, voinko silti ottaa käyttööni Automaattitilit-palvelun?
Voit ottaa, EU:n ulkopuolisesta tuonnista ei ole ongelmaa, mutta tullilaskujen käsittelystä veloitamme pienen palvelumaksun. Kannattaa kysyä lisätietoja ja tilata hinnastomme yhteydenottolomakkeen kautta.
Yritykselläni on käteismyyntiä, tuleeko tästä ongelmia Automaattitilit-palvelun kanssa?
Voit käyttää Automaattitilit-palvelua, vaikka yritykselläsi olisi käteismyyntiä. Vastaanotetun käteisen rahan ohjaat parhaiten yrityksesi tilille tallettamalla sen sinne. Tällöin raha on käytettävissä yrityksen laskujen maksuun tai yrityksen kortilla tehtäviä pikkuhankintoja varten. Jos kuitenkin käytät vastaanottamaasi käteistä rahaa hankintoihin ja maksat ostoksiasi käteisellä rahalla, tarvitsemme sinulta näistä hankinnoista syntyneet käteiskuitit tai muun yhteenvedon nähtäväksi. Käteiskuittien käsittelystä veloitamme erillisen pienen palvelumaksun. Kannattaa kysyä lisätietoja ja tilata hinnastomme yhteydenottolomakkeen kautta.
Onko Automattitilit-palvelulla jotakin rajoituksia toimialojen suhteen?
Mitään varsinaista rajoitusta toimialoissa ei ole, mutta joillakin aloilla mm. Verohallinto velvoittaa enemmän lisäraportointia kuin toisilla. Ota yhteyttä yhteydenottolomakkeemme kautta, niin katsomme tilanteen harjoittamasi yritystoiminnan osalta.
Asun ulkomailla, mutta yritykseni on rekisteröity Suomeen. Voinko silti käyttää palvelua?
Kyllä voit. Riittää, että sinulla on käytössäsi internet-yhteys ja tarvittaessa yrityksesi tiliin liitetty debit-kortti hankintoja varten.
Asun ulkomailla ja yritykseni on rekisteröity kyseiseen maahan. Voitteko hoitaa kirjanpitoni?
Kyllä voimme. Digitaseen kansainvälinen tytäryhtiö AutoAccount toimii tällä hetkellä Virossa, Ranskassa, Italiassa ja Iso-Britanniassa. Tulevaisuudessa tarkoituksena on laajentaa toimintaa koko EU-alueelle. Kerro tilanteestasi yhteydenottolomakkeellamme, niin katsomme miten saamme kirjanpitosi järjestymään kansainvälisesti.
Miten suosittelette arkistoimaan yritykseni tositteet itselleni?
Yrittäjällä on velvollisuus arkistoida yrityksen tositteet 6 vuotta sen vuoden lopusta jona tilikausi on päättynyt. Automaattitilit-palvelussa asiakas vastaa osto-ja myyntitositteiden arkistoinnista palveluun liitetyn DigibalanceApp- mobiilisovelluksen pilviarkistoon.
<- Palaa Automaattitilit-esittelysivulle